Podstawy projektowania linii i stacji kolejowych

Poniżej przedstawiam garść wskazówek które mogą pomóc przy projektowaniu i odtwarzaniu linii i stacji kolejowych dla symulatorów jazdy, zwłaszcza symulatora MaSzyna, w jak najbardziej realistyczny sposób. Są to dane zaczerpnięte głównie ze skryptów studenckich Politechniki Warszawskiej i w większości stosowane są w prawdziwym kolejnictwie.

Jednocześnie zachęcam do odtwarzania rzeczywistych odcinków (na podstawie zdjęć satelitarnych i planów dostępnych w Internecie czy też własnych) - przyjemność prowadzenia wirtualnego składu po autentycznej trasie jest nieporównywalnie większa.

Przy zamiarze zaprojektowania własnej stacji polecam przyjżeć się różnym planom rzeczywistych posterunków - dostępne m.in. na stronie http://semaforek.kolej.org.pl.


Spis treści:

1. Łuki, krzywe przejściowe, przechyłki
2. Profil podłużny
3. Rozstaw torów, perony
4. Wyznaczanie liczby torów stacyjnych
5. Projektowanie dróg zwrotnicowych
6. Szybkie i dokładne układanie torów
7. Projektowanie sygnalizacji


Autor: Paweł Okrzesik
email: pokrzesik.wytnij@gmail.com
www: http://www.bsk.isdr.pl
Wykorzystywanie tekstu i grafik możliwe za zgodą autora.